Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2017 12:42 - StarForLife Robotics представя: Един снимков робо-пътепис
Автор: starforlife Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7895 Коментари: 13 Гласове:
32

Последна промяна: 20.10.2017 00:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Някои от Вас са чели ето този мой "пътепис"
http://starforlife.blog.bg/lichni-dnevnici/2017/10/15/da-pogovorim-za-robotika-na-nisko-nivo-chrez-snimki.1572404
и си спомнят как ето този мотор

image
може да стане причина за софтуерно модернизиране на ето този робот
image image
Защо роботът е в заграждение? За да не избяга! Ха ха ха Шегувам се естествено!

В 99,99% от случаите, роботите в промишлеността са предназначени да изпълняват тежки и монотонни операции, с които човек или изобщо не би се справил, или скоростта на изпълнение и то не от един човек, би била десетки пъти по-малка от тази на робота. При това обаче, роботът се явява опасност за човека и затова се предвиждат куп защити, които да го предпазват. В случая това не са само загражденията, ограничаващи достъпа до машината, която в 90%, ако те "докопа" - изходът ще е един - смърт или осакатяване за цял живот.
Преди време, в Германия се състоя измерване силата на ударите на съвременните бойци, на което най-силен се оказа ударът на Кубрат Пулев - 946 т. За сравнение: показваният Ви от мен робот "Кавазаки", при не най-"отривистото" си движение, има "удар" поне 40 пъти по-силен от на Кубрат. С две думи, не просто ще натроши човешкото тяло на парчета, а ще го натроши на много парчета. И затова освен загражденията, има още куп защити като например:
image image
На лявата от по-горните снимки Ви показвам защита на врата на клетката, която принудително спира робота при отваряне на вратата.
На дясната пък Ви показвам фотоклетки, монтирани в основата на робота, които служат дори защитата на вратата да е отказала или някой нередовен в главата да е прескочил заграждението, да засекат присъствие на човек в заграждението и отново да ударят авариен стоп.
Има още куп защити, предпазващи както човека, така и самия робот, но нека не ги засягам, а да продължим нататък.

На долните снимки Ви показвам същия робот (защото по-надолу ще Ви покажа и други, за които ми се е налагало да пиша софтуер), направени от подножието му.
Казвам "подножието", защото "разкрача" на "ръката" на това чудовище е около 7-8 метра. Тоест, толкова е висок (или дълъг - зависи как се позиционира спрямо хоризонталната равнина).
image

Ето го мотора от първата снимка в по-близък план.
image

А ето го и в още по-близък.imageЛевият от двата мотора се грижи за движението на 400 килограмовата първа фаланга на "ръката" "нагоре-надолу", което всъщност при определени движения в трите равнини се явява "напред-назад"(за същия тип движение на втората фаланга има друг, който се вижда на далечните снимки от извън заграждението), а десният не се наемам да поясня за какъв тип движение се грижи, защото предполагам ще остана неразбран, а и не е важно за Вас. Всъщност, той целият постинг не е важен и интересен за Вас. С него просто показвам на тези, на които им е поне малко интересно, с какво ОСНОВНО се занимавам през последните 3-4 години като Самостоятелна Биологична Единица с Неограничен Ресурс за Писане на Код (СБЕНРПК) - ха ха ха.

Но да продължим нататък.
На по-долните снимки, на тази в ляво Ви показвам екрана на основния компютър, управляващ въпросния робот, а на другата в дясно - "джойстика" му.
image image

Сега мисля да Ви припомня как ето този компютър в дясно на по-долната снимка
image
(в ляво на нея е тъч-скриин монитора), с техническия мениджър на компанията решихме да го модернизираме и заменим с ето този компютър отдолу:
imageГоворим за беличкото мъниче с размери по-малко от кутия локум, чрез който разтягам този постинг. ха ха ха

Естествено, не всичко направено на бюрото вкъщи, се оказва добре изпипано като за реални условия, затова и когато онзи ден пуснах новото хардуерно решение и софтуерно подобрение, се оказа, че ще трябва още да се "поизпотя" и затова не съм и графоманствал (ха ха ха) тук.
Но както и да е, след още 2 дни в реални промишлени условия, модернизацията вече е факт (сега очаквам само хонорара си - хи хи хи) и след като Ви се изфуках с творенията си - вече ще мога да се отдам на 3-4 дни засужен отдих, за който може би ще Ви разкажа в друг пътепис.

Преди това, ето още малко снимки.
На по-долните е интерфайсът (вижда се, че ДОС изобщо не е проблемна като ОС и подсигурява напълно достатъчна и прилична графична визия на софтуера, която идеално се разбира от обслужващия персонал) на великанските ми (ха ха ха) творения.
image
imageДобре ли изглежда, м? Щом е мое - нЕма ка да не е. ха ха ха


И докато бях на територията на тази компания, с която имам тесни служебни взаимоотношения, се присетих как видиш ли един "
проЗ утразвуков нивомер(,) управляващ три помпи (бил) има(л) за параметризиране над 160 стойности..."
Сега... Оставям настрана граматическите куцни... Оставям настрана и непрофесионализма в изказа (стойности няма как да се параметризират - те затова именно са стойности)...
Хващам се за това, че това изобщо НЕ Е вярно! Няма нивомер в света (дори и за космически изследвания да е), който да има 160 параметъра за настройка.
Говорим за "потребителска" такава, но смея да твърдя, че дори и с инженеринговите не би достигнал до такива заксообразни стойности.
Виж, ако се говори за калибрирането на самите датчици и евентуално куп електроника на ниво компоненти, а не като съвкупност в един уред - това е друга бира, но това пък е глупаво и в стил "чЕкайте сега да Ви покажа колко съм умен".
"Се едно при центровка на гумата на колата Ви, монтьора да Ви говори как видиш ли се "центрова" резбата на болтовете при производството им... Как се "калибрира" вентила за помпане... Как се "параметризира" самата гума като каучук и т.н.

Дали все пак като широко ерудиран два пъти инженер, активно творящ в областта на промишлената автоматизация, зная за какво говоря - това не съм аз този, който би следвало да каже.
Аз само ще Ви покажа нЕколко снимки, обръщайки внимание на нЕкои блогъри, че "
да се видите отстрани" звучи малко надменно и императивно, все едно "да се видите колко сте комплексирани и проЗти, а аз не спадам към това число", и затова аз като смятащ се за равен с всички тук, Ви предлагам да видите някои неща през моите очи, а не да ви локумея.

На по-долните две снимки заснех специално и ексклузивно (ха ха ха) за Вас панелите за управление на два проЗти промишлени нивомера.
image image

Но понеже обикновено не оставам длъжник на тези, които принципно се пъчат с думи пред Вас, та реших да Ви "ограмотя" още по-неимоверно и стоически, и затова:
image
Е как какво е това?! Това е снимка на ултразвуков датчик за измерване на ниво!
Два дори на брой са.
Показвам в изчистен и уголемен вариант, на бюро:
image image

И представете си, системата, в която участват тези ултразвукови датчици не е "
проЗ утразвуков нивомер(,) управляващ три помпи (и) има(щ) за параметризиране над 160 стойности...", а е цяла една компютъризирана система за управление на нива и други параметри в 4 съда, управляваща 8 помпи и... да не излъжа сега... мисля, че 12 електромагнитни вентила, 4 електромагнитни задвижки, 2 отсекателя и още куп други електро-механични и електронни устройства. И пак едва ли ще го докара до 160 параметъра ЗА ПАРАМЕТРИЗИРАНЕ (подчертавам) - не за технологично обслужване, при все, че се след: ниво, вискозитет, хомогенност, Ph, температура, налягане...
Ама да не Ви се правя и аз на учен, а да Ви покажа интерфейса на софтуера, управляващ тази проЗта система. Ей го на, отдолЕ:
imageimageЕстествено, че всичко се управлява директно от тъч-скриин монитора! Но този път е в среда на Windows, баси.

И преди да Ви предложа да изгледате едно видео на роботи, които се грижат за обгаряне на бъчвите, в които отлежава бърбънът ми...
Както и да ме видите с един Колега да танцуваме заедно с 19 робота "Кавазаки" на една робо-кретения...
Ще Ви покажа и друга по-проЗта компютъризирана система за отчитане и управление на ниво и дозиране. Този път в среда на ДОС.
image
image

И понеже глупостите нагоре ама въобще не са нито интересни, нито Ви причиняват някава положителна вибрация, а това е готино да се случва, та затова Ви предлагам да изгледате по-долните видеа и дано поне там съм се справил по-достойно и професионално.
Пък и ще Ви сипя по един бърбън, докато чакам видеата да се конвертират и ги кача в Ютюб.
image


image






Тагове:   starrobotics,


Гласувай:
32



1. starforlife - И нека под постинга има само умни коментари, моля!
19.10.2017 12:46
Не е нужно да са одобрителни, но нека не са израз на духовна пустота и интелектуална немощ.

Приятен ден от мен!
Аз имам повод да си вея байрака на бял кон няколко дни и затова може би няма да отговарям на коментарите Ви.

ж
цитирай
2. cortana - :)
19.10.2017 14:56
Отново да направи интересно и същевременно елегантно затапи един блогов многознайко. :)
цитирай
3. rosiela - За учен не зная,
19.10.2017 16:39
но падаш доста неграмотен,иначе материалът не е лош. Интересен е.
цитирай
4. vaquero - starforlife,
19.10.2017 17:13
Градски, всичко твое изглежда добре, ха-ха-ха.
Особено филмчето с буретата.
цитирай
5. ba4kata73 - Бачка, като изключим факта, че си объркал и повторил една от снимките, всичко друго е на ниво.
19.10.2017 17:44
Ти си сила, знаеш. ;)
цитирай
6. zax - Пак заксословичиш, не съм в наст...
19.10.2017 18:44
Пак заксословичиш, не съм в настроение за тъпизми - поста като тематика е по-сериозен. Има бели петна в него но най-голямото не е в Скадата и доса, а в бърбъна /неразпечатания :)) /. Бърбън за 10лв., ..... не се излагай - купи поне с няколко "... рози".


цитирай
7. absolution - Искам един такъв, че да ми мие чиниите. ;)
19.10.2017 20:53
Имаш ли повече? ;);)
цитирай
8. mersedes - Наздраве, Стар.
19.10.2017 21:47
:-)
цитирай
9. starforlife - ~
19.10.2017 22:21
~ 2. cortana
Е, чак пък интересно...
Сухичко ми се видя и затова добавих малко бърбън.
А иначе: не ми е била целта никого да затапвам и не смятам, че съм.
Просто се дразня когато се говорят глупости, та дори и в някакъв тъп блог да е.

~ 3. rosiela
Естествено, че съм неграмотен, Роси!
Аз съм просто един проЗ инженер по първо вишо - "Микроелектроника, CAD/CAM системи", втора специалност "Медицинска електроника", а по трето - "Компютърни системи".
Второто е тайна, но определено не е техническо.
(хи хи хи)

~ 4. vaquero
Здраво, Градски!
Естествено!
Аз Панагюрец ли съм или на петела гребена?
Може ли нещо да направя и да не е от велико по-велико ми кажи?
Всъщност, не ми казвай - то е повече от ясно! (ха ха ха)
Наздраве, Градскииии!

~ 5. ba4kata73
Здраво, Бачка! Правиш ли пачка? (ха ха ха)
Ами да, в бързината днес не съм скибал, че снимката с компютъра съм я объркал и повторил другата, но ей ся ше оправим нещата.
А, че съм сила - това го зная. Иска ли питане?
цитирай
10. starforlife - ~~
19.10.2017 22:38
~ 6. zax
Кой го казва!?!
Не си спомням дори къде споменах един мотор - и ти както много пъти, направи цЕл постинг, в който не само използваш цитиране на мой като заглавие, а просто говориш врели-некипели и принизяваш нещо, за което аз говоря на доста по-висок стил и с конкретика от твоите празнословни бръщолевения.
Използвал съм една дума, която може да бъде нарицателна, и един цитат на твоя глупост.
Аз моите неща ги подкрепих поне със снимки, а и винаги съм казвал, че не ме е страх да дискутирам на каквото ниво ме постави отсрещния.
А не да се правя пред... и аз не зная кого тук, че видиш ли...
Та кой казваш е неспособен на диалог?
Какво смислено написа в коментара си?
Каква дискусия породи?
Уискито ли е най-важно?
Ами, не - не е от 10 лева, но не е и скъпо - 30 лева е бутилката.
Хайде не ставай разбирач като Фрии, който според теб беше мой профил, защото преди малко като се прибрах - и в пощата имаше и брошура на "Метро" и след малко ще покажа празнословието и на него.
Хей така - с факти (в случаите напоследък - снимки), а не с кухо дърдорене и заяждане като вас.


~ 7. absolution
Един такъв робот ли?
Ами... нЕмаш грижи! Имаш ли 12 млн?
Говорим за евро.


~ 8. mersedes
Ами, наздраве!
Но нали няма да се качиш на "Мерцедес"а лед 2-3 бърбъна?
(ха ха ха)
Казвал ли съм Ви, че Колеги от Пловдив пишат целия софтуер за "Мерцедес"?
Не? - Някой ден ще направя постинг по темата.
Ама така, както аз ги правя - с конкретики и факти, а не просто дърдорене.
цитирай
11. starforlife - А сега нЕколко снимки по празнословието на Фрии, че видиш ли виното над 3 ли беше години вкисвало.
19.10.2017 22:52
Нищо преднамерено и търсено.
Прибирам се преди малко от целодневни развлечения, и в пощата ми се мъдри брошура на "Метро".
Не пазарувам от "Метро" - да подчертая.
но пък брошурата ми идва дюшеш да покажа на Фрии, че не той е прав, а отново разбира се аз.

Заглавнта страница на брошурата - за да видите, че е актуалната в момента:
http://starforlife.blog.bg/photos/154138/IMG_20171019_221208.jpg

Вътрешна страница, на която се вижда предложение на бутилка френско вино (най-доброто е френското разбира се - 2007-ма година) от 2003-та, на скромната цена от 270 лева без 1 стотинка.
Ей го на:
http://starforlife.blog.bg/photos/154138/IMG_20171019_221230.jpg

И понеже в блог.бг преобладаващата маса потребители са все млади хора, затова го показвам и по-уголемено:
http://starforlife.blog.bg/photos/154138/IMG_20171019_221241.jpg

Има ли още нЕкой, който тъпо да твърди, че след 3-тата година виното разваля качествата си?
Освен Фрии, който като стар комуняга по гръб не пада?

Наздраве с една бутилка "Принцът на Розата"! Да Ви я снимам ли? ха ха ха
2007-ма година, естествено.
Нищо, че е бяло...
цитирай
12. musicgirl81 - Здравей, Жоро-Стар! ;)
20.10.2017 09:22
Не разбирам много от техника, но без да се опитвам да ти се подмазвам мога да кажа, че четейки те разбирам какво говориш. ;)
Кога ще продължиш компютърния пътепис? ;)
цитирай
13. starforlife - ~ 17. musicgirl81
20.10.2017 09:38
Здравей, Джамби!
Радвам се, че разбираш.
А за другия пътепис - ми когато му дойде времето ще го довършвам.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: starforlife
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2589846
Постинги: 1153
Коментари: 16834
Гласове: 13882
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031